willebus

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Wille - 13 september 2011 13:15

Ja det var det verkligen idag. Matte sa att dte utfärdat en "Klass 1" varning för vind idag, och då visste jag inte vad det var, men snart förstod jag.

Husse tog med nämligen med oss på en promenad till skogen en sväng, för där blåste det i alla fall inte. Men på vägen dit blåste det ordentligt så jag försökte stänga öronen för dte blåste rakt in i dem, och lite regnstänk kom det ibland, men mest blåste det. Matte var hemma. Lillhusse var hos en kompis och mellanhusse var hemma med matte.

Vi fick vara lösa i skogen och busade en del. Det var skojigt. Husse hade godis med förstås och då kom vi på direkten när han ropade. Men han kopplade oss inte varje gång, han bara gav oss godis och sedan fick vi fortsätt springa lösa. Det gillade jag och strosade runt och luktade lite här och var, för hur skulle jag annars veta vem som gått förbi sedan senast.

Det blev ingen jättelång promenad, men det blev en bra sväng i alla fall.

Men jag lovar att dte var skönt att komma in från blåsten när vi sedan var hemma. Jisses vad vi fått kämpat för att gå mot vindden.

Jag funderade lite över hur min bloggkompis Kasper fixat blåsten, han som är mindre än oss, eller Gizmo som är ännu mindre. Hoppas de inte blåst iväg någonstans.............

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards