willebus

Alla inlägg under december 2010

Av Wille - 15 december 2010 19:00

Idag när husse kom hem så blev både jag, Hector och matte överraskade för han kom hem med en lekkompis till oss. Vi skulle "låna" honom ett par timmar.

Det blev en massa busande av och skoj hade vi, så småningom. Men först fick jag sätta lite gränser för den påflugna busen, men det gick bra och han vande sig snabbt att här bodde och bestämde jag.

Efter ett tag var vi så trötta alla tre så vi lade oss att vila en stund.


Av Wille - 15 december 2010 15:15

Ja nu har matte jobbat en natt igen, så först sov hon men snart ska vi få gå ut, och jag hoppas det blir en långpromenad.

Jajamensan, det ble en rätt lång promenad med en massa snörullningar och snöbus. Vi hade skojigt Hector och jag i snön. Vi for runt och Hector bet flera gånger tag i min svans så han skulle få snålskjuts genom snön. Matte hade skoj åt oss. Sedan kastade vi snöbollar. Eller rättare sagt, matte kastade snöbollar och jag fångade dem och Hector försökte fånga dem.


Av Wille - 14 december 2010 18:45

Ja det blev en lugn dag idag.

Matte sov ju en del för hon hade jobbat och vi passade på att ta igen lite glömd nattsömn själva också jag och Hector.

När matte vaknade så blev det en massa gos och mys. Först med mellanhusse som varit hemma och var förkyld i några dagar, men nu mådde bättre, sedan med matte.

Mellanhusse tog med oss ut på eftermiddagen medan matte var och hämtade lillhusse i skolan. Då blev det snörullning för hela slanten, och så några extra lite senare  också.

När husse kom hem tog han med oss ut så vi fick busa på ängen medan matte sov en liten stund till.

Av Wille - 13 december 2010 19:00

Hoppas ni haft en bra Lucia allihopa. Själv såg jag och matte på Lucia i TV soffan. Matte sa att jag såg så söt ut där jag satt framför TVn och vände huvudet på sned, först åt ena hållet, sedan åt det andra hållet och sen tillbaka till första hållet igen, medan jag lyssnade på Luciasångerna.

Matte har jobbat i natt och hade ingen lust att gå ut och leta efter Lucian, så vi stannade inomhus och såg den på TV istället.

Medan matte sov på kvällskvisten, så tog husse med mig och Hector ut till vår favoritäng och därt fick vi jaga varandra lösa och busa. Det var skönt.

Av Wille - 12 december 2010 15:30

Ja matte säger så. Jag själv märker väl ingen skillnad direkt, mer än att matte far omkring och fixar, städar och donar mer än vanligt.

Idag t ex så fixade hon med julpynt och annat skojigt.

Hector och jag fick hjälp till lite granna, men eftersom matte har fullt upp just nu, så får det bli bilder lite senare. Vi trasslade in oss i glittret båda två, men skojigt var det. Dock gillade inte matte när vi började leka med glittret som hon skulle sätta upp.

Sedan satte husse och lillhusse i gång att baka pepparkakor medan matte tog en sovpaus för snart börjar hennes arbetspass.

Av Wille - 11 december 2010 15:00

Ja dte blev dte idag, för jag fick följa med husse och åka bil, men dte fick inte Hector. Han skulle stanna hemma tyckte husse och hålla matte sällskap. Vad de skulle göra vet inte jag, men det vet Hector.

Husse, jag, lillhusse och mellanhusse tog bilen och åkte iväg med den. Efter ett bra tag så kom vi fram till ett ställe där jag varit och hälsat på några gånger.

Här bodde också en läskig katt som föregående nyår bara fräste och var otrevlig mot mig, jag som vbara trodde det var en lekkamrat och ville leka en stund.

Här stannade vi en stund och fikade och pratade med husfolket. På vägen hem sedan så stannade husse och handlade lite människomat och annat oviktigt.

När vi kom hem så luktade det jättegott från vår lägenhet och jag hade bråttom in. Undrar vad matte har hållit på med ???

Av Wille - 10 december 2010 20:45

Idag fick vi busa och leka en stund med Nea, Aylen och de andra. Det var jätteskojigt. För vad speklade dte för roll att dte var kallt för mattar och hussar, vi höll oss varma för vi lekte. Dock hade husse ingen kamera med sig, så några foton blev dte inte.

Av Wille - 9 december 2010 13:38

Ja nästan som vanligt. Det blev ingen lång lunchpromenad idag, men vi gick sakta och vi fick nosa i lugn och ro, för matte gick inte så fort. Så det var en rätt skön promenad ändå.

Men det bästa av allt, det var ju att när vi kom in lekte matte "Gömma godis" med oss.

Vi fick vänta i ett rum, medan matte gömde godis lite varstans i lägenheten. Sedan satte hon sig en stund med oss och gosade, fast vi visste ju vad som väntade så vi var ivriga att ge oss iväg på godisletande, innan vi släpptes iväg en och en och sedan efter en stund letade vi tillsammans.

Först ut var jag ! Jag började leta på de vanligaste ställen där matte "brukar" gömma godis som under mattan, vid vattenburken och så. Sedan kom Hector och började leta, och jag såg hur han tog den ena efter den andra som inte jag hittat, men sedan stannade han och såg på matte, medan jag letade vidare.

Vis från senaste gången så letade jag mig då snabbt till skorna, och där, där hittade jag en hel del godis som Hector missat jag hann äta dem alla innan Hector hann fram till mig, voffelivoff !


Sedan trodde vi att godiset var slut, för vi hade sökt på alla "vanliga platser", men matte envisades och sa sök, så vi fortsatte och hittade smaskigt godis på flera nya ställen som under en tidning, på stolarna i köket, på ugnens framsida och lite annanstans. Det var skoj ju !


Så småningom trodde vi att vi hittat allt godis igen, men matte sa sök fortfarande och då måste det ju betyda att det fanns någonstans mer, men vart.

Vi letade vidare men hittade inget, men matte envisades.

Till sist ansträngde jag mig ordentligt, lyfte nosen och sniffade.

Hmmmm, kände jag inte doften av godis någonstans ? Jo minsann mycket riktigt men på vilket klurigt ställe hon gömt dem. Jag hittade dem på kökslådornas handtag, där brukar matte aldrig gömma godis.


Tänk va jag hade passerat där flera gånger, men varit så koncentrerad på "vanliga gömnställen" så jag hade helt missat dem ! Sådant slarv.

Men jag får skylla på att Hector stressade mig så jag inte "sökte noga och metodiskt" som det brukar heta. Men nu har jag tränat på det med.

Så fort Hector märkte att jag hittat godis, så kom han också springande och han hann väl få ett par av alla som fanns gömda där, men jag, jag tog de allra flesta !

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards