willebus

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Wille - 3 december 2009 13:45

Idag tog matte med mig ut på en lång promenad. Ute var det friskt och kallt och det var vitt på marken och gräset var hårt att gå på. Jag kände en massa spännande dofter under promenaden, bl a av två rådjur som gått förbi för ett tag sedan, en hare som passerat för inte alltför längesedan och andra hussar och mattar med hundar också. Vid några tillfällen kände jag färsk lukt av sorkar i gräset och då dök jag fort efter dem, trodde jag, men de var ju redan försvunna. Matte hon hade kameran med sig och stannade titt som tätt, och så klickade det. Hon hittade massor av saker att fota tror jag så promenaden tog lång tid. Men härligt var det ! Vi gick ner i en dalgång och då fick jag springa lite utan koppel en kort stund. Men matte var förberedd och jag visste att hon hade köttbullar med sig så jag gick inte långt från henne. Jag ville ju inte missa köttbullarna - skulle du vilja det ? Näe tänkte väl det ! Men det var skönt för då kunde jag utforska alla lukter, utan ett koppel som hindrade mig i min framfart.

När vi nästan var hemma fick jag syn på en tjej en bit bort och stannde till för att kolla in henne lite mer. Men jag fick inte gå fram till henne - jag tror att matte frågade hennes matte. Men på avstånd kan man också kika.




     

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards