willebus

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Wille - 15 oktober 2011 15:30

På helgerna är husse ledig, och då tar han härlkiga promenader med oss, som idag t ex när solen sken och dte var underbart väder ute.

När husse hade ätit frukost och slappat ern stund så tog han med oss ut en rejäl tur i skogen och vi hade jätteskoj !

Vi fick vara lösa i skogen och då blev det springa av ! En massa spännande dofter finns det också och dem studerade jag först, sedan busade jag och ibland fick jag leta reda på husse som bara gömde sig sådär rätt som det var. Det är så skönt i skogen och jag stortrivdes.

Husse och vi promenerade omkring länge, och både husse och vi stortrivdes.

Husse hade kameran med sig, men det blev en del suddiga bilder, men ni får hålla till godo med dem också. Husse kan ju inte rå för att vi kutar omkring hela tiden mer eller mindre och att kameran inte hinner med i svängarna.




 

Plötsligt kom vi fram till en gård och där fanns det både grisar, får och kossor. Jag har sett dem förr, men Hector tyckte grisarna var rätt läbbiga han.


 

På vägen hem gick vi över vår stora favvo äng och där brukar vi få vara lösa också, dock inte idag för de har grävst en massa på den och det ligger en stor ful grushög mitt på ängen. Den pinkade jag på för att de skulle veta att jag inte gillar den alls !!! Hector gjorde samma sak han !!! Förstöra vå äng på det viset !

Nåväl, bakom ängen finns det också en stor hage, och där var det inte grävt så husse tog med oss in i den och sedan fick vi busa omkring ännu mer där.



Det fanns en del roliga ställen att springa på och klättra på. Bland annat så fanns en sådan där balansspång och den ville jag upp på, och det tyckte husse var okej, men han var lite ful för när jag var på väg över den andra gången, då lade han en godisbit där jag redan hade gått, och den ville jag ju ha, så jag fick en funderare hur jag skulle lösa det problemet innan Hector tog min gobit.

Om ni kikar på bilden så ser ni mig och sedan ända borta vid stegen upp, där ligger gobiten.



Men så kom jag på att jag kunde faktiskt försöka vända där på spången, för även om den är smal, så är det inget problem för mig för det är ju så att vi är rätt säkra på tassen sedan generationer tillbaka. Det fick jag nytta av nu !

 Men jag fixade det, jag fixade det dessutom flera ggr så det så !!!

Sedan lekte vi tafatt jag och Hector. Det är jätteskoj för jag är snabbare än Hector, i alla fall för det mesta, men Hector är snabb att vända och springa åt andra hållet också. Vi hittade en soffa och den var alldeles perfekt att springa runt, runt. Vi jagade varandra och fort gick det. Men vad skoj vi hade !

Så småningom gick vi hemåt och då var det gott med kallt vatten och sedan en bra stunds vila efter det.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Kompisar

Klockan har blivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fler Hund Bloggar

Bra att ha

Hemsidor

Kategorier

Kennelbloggar


Skapa flashcards